dimarts, 21 de desembre del 2021

Demanem al rector la pròrroga del 4t any dels contractes de doctorands

05-05-2021

• Manca de renovació del 4t any de contractes de doctorands. Com et vam informar un correu del mes de març, la reunió que vam tenir  amb diferents membres de l’equip rectoral, per tractar sobre la petició de la Secció Sindical de CCOO-UB per negociar la pròrroga del 4t any dels contractes predoctorals que finalitzen al 2021, amb càrrec a una part dels romanents dels fons retributius addicionals (0,55% de la massa salarial) encara no utilitzats aquest any, va resultar infructuosa.

Tot i que aquestes possibles pròrrogues no solucionen el problema estructural de fons, per la manca de major finançament per part de la Generalitat de Catalunya, CCOO continuem exigint que, igual que va fer la UAB, també a la UB es procedeixi a realitzar les pròrrogues del 4t anys a tots els contractes predoctorals. Aquestes pròrrogues són independents de les prorrogues amb motiu del “Covid-19”.

Malgrat l’afirmació en campanya del candidat Joan Guardia, de què calia fer “una acció ràpida i contundent”, els fets són que l’equip de govern de la UB ha estat inflexible i no estan disposats a utilitzar més diners per aquests contractes.

• Pròrrogues de 3 mesos als contractes de l’últim any que finalitzen abans del 2 d’abril, derivat del Reial Decret relatiu a mesures del Covid-19.

A diferència dels contractes que finalitzen a partir del dia 2 d’abril, que es prorroguen per 5 mesos, el contractes finalitzats fins el 31 de març, només van ser prorrogats per 3 mesos, la qual cosa suposa un greuge important i deixa als i a les doctorands en les pitjors condicions per continuar realitzant al seva tasca.

Cal recordar que el Reial Decret en la seva disposició addicionals 13a permet prorrogar les contractes més enllà dels 3 mesos: “es poden prorrogar els contractes per fins a tres mesos addicionals al temps de durada de l’estat d’alarma i les seves pròrrogues.”

Tot i que aquesta previsió no és d’obligada aplicació, demanem a la UB que reconsideri la seva decisió i permeti ampliar les corresponents pròrrogues

Item Reviewed: Demanem al rector la pròrroga del 4t any dels contractes de doctorands Rating: 5 Reviewed By: Unknown