dimarts, 21 de desembre del 2021

12-3-2021

T’informem de diferents punts d’interès que afecten a treballadors i treballadores de la UB:

-        Renovació de la Secció Sindical de CCOO-UB

-        Reunió de CCOO-UB amb el rector

-        Negociació del teletreball a la Mesa d’Universitats

-        Negociació dels fons addicionals del 2019 (0,25%) i 2020 (0,30%)

-        Vacunació al personal de les universitats

-        Aplicació de l’acord per la jornada de 35 hores del PAS

·        Renovació de la Secció Sindical de CCOO-UB

El 24 de febrer, l’assemblea de l’afiliació de CCOO-UB va escollir els òrgans de direcció de la Secció Sindical.

Com a Secretari General es va elegir  per a un segon mandat al company Andrés Jiménez, tècnic de PAS laboral i professor associat de la UB, que ocupa actualment diferents llocs de representativitat del PAS a nivell institucional de la UB.

La Comissió Executiva escollida ha estat:

-        César Marín PAS-F

-        Maria Pino PAS-F

-        Oscar Bonet PAS-F

-        Lourdes González PAS-F

-        Rosa García PAS-L

-        Anna Solanilla PAS-L

-        Joaquin Turmo PDI-F

-        Antonio Madrid PDI-F

-        María Honrubia PFI-F

-        Jesús Matamala PDI-L

·        Reunió de CCOO-UB amb el rector

CCOO-UB vam demanar una reunió amb el nou rector per expressar-li directament els nostres objectius i el nostre parer sobre diferents temes d’interès per la Universitat, i particularment pels col·lectius de PAS i PDI. Per part nostra vam plantejar, entre d’altres, diferents temes de caràcter transversal i la necessitat de:

• Afectació de la crisi sanitària deguda a la pandèmia per la Covid-19 al personal UB: Desenvolupament del curs e inici del proper. Teledocència i teletreball.
    • Tancar els acords sobre el Teletreball, tant de PAS com de PDI.
    • Acordar i desenvolupar els processos d’estabilització per reduir la temporalitat per sota del 8%, així com de concretar calendaris de les corresponents convocatòries.
    • Tancar les negociacions dels fons addicionals de 2019 i 2020.
    • Desenvolupar i actualitzar les Relacions de llocs de treball.
    • Relleu generacional. Plans de jubilació parcial amb contracte de relleu PASL i PDIL
    • Polítiques d’Igualtat.

En temes de PAS també es va plantejar l’excessiu volum d’encàrrecs de superior categoria  i comissions de serveis, l’equiparació retributiva PAS funcionari, i la preocupació per les dates on es podrien convocar les ofertes públiques per a estabilitzar al PAS per no perdre cap plaça susceptible d'estabilització.

En temes de PDI també es va exposar la necessitat de concretar accions contra la precarietat, com exemple l’abús que la UB fa del professorat associat, i l’abús amb becaris i altres figures assumint docència que no els hi correspon, la necessitat de renovar el 4t any de tots els contractes de predoctorals i facilitar la funcionarització de professorat agregat que ho demani.

·        Negociació del teletreball a la Mesa d’Universitats (MU)

Com et vam informar al mes de desembre, per aplicació de la “llei del teletreball” de setembre de 2020, les universitats estan obligades a negociar el teletreball en el nostre àmbit. Així, al febrer, s’han encetat les primeres reunions de dues comissions de teletreball interuniversitàries derivades de la MU, una de PAS i altre de PDI. Les universitats segons la seva primera proposta, només volen negociar l’aplicació de l’article 47 bis de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, modificat pel Reial Decret Llei (RDL) 29/2020, obviant la resta de normativa aplicable.

Segons la disposició normativa les negociacions haurien de finalitzar el 31 de març, però de moment no veiem que avancem i recordem que, en el cas del PAS de la UB, l’aprovació d’aquesta llei ha servit d’excusa a RRHH per aturar l’inici de les negociacions que ja estaven programades al setembre.

·        Negociació dels fons addicionals del 2019 i 2020

Tal i com us hem anat informant, està pendent d’aplicació a les universitats públiques catalanes els fons addicionals dels anys 2019 i 2020, i que suposen un increment global del 0,55% de la massa salarial. En el cas del fons addicional de 2018 es va fer un repartiment lineal segons la massa salarial de cada universitat, i hem demanat que s'utilitzi el mateix criteri per les quantitats corresponents a 2019 (0,25%) i 2020 (0,30%). Des de novembre no s’ha produït cap avanç i no podem permetre que les universitats continuen donant llargues i pretenguin estalviar-se aquestes dotacions econòmiques.

·        Vacunació al personal de les universitats

El mes de gener la CRUE (Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas), va demanar al ministre d’universitats la inclusió del personal universitari dintre dels col·lectius prioritaris per a la campanya de vacunació davant la COVID-19. CCOO, vam publicar un comunicat en que demanàvem la vacunació s’hauria de fer efectiva en el mateix moment tant al PDI i com al PAS.

En aquests moments que la presencialitat pot afectar a tots els cursos i ensenyaments, cal insistir en la necessitat de què els treballadors i les treballadores que fan treball presencial també estiguin inclosos en les properes vacunacions, com per exemple fa setmanes succeeix amb el personal de l’ensenyament no universitari.

També manifestàvem que la vacunació es faci dins d’una campanya de vacunació universal i esglaonada que prioritzi les persones grans i més vulnerables a la COVID-19, el personal sanitari i els col·lectius més susceptibles de contribuir a fer proliferar aquest virus.

·        Aplicació de l’acord per la jornada de 35 hores del PAS

Es va arribar a l’acord  per a retornar a la jornada de 35h del PAS, amb efectes del dia 1 de febrer. Pel que fa a l’aplicació de la nova jornada, a banda del que ja explicàvem al nostre Web, també pots llegir les diferents consultes i respostes que vam donar, fent clic aquí.

.

Item Reviewed: Informa't març CCOO-UB (renovació Secció Sindical, teletreball, fons addicionals, vacunació,...) Rating: 5 Reviewed By: Unknown