dimarts, 21 de desembre del 2021

Reunió amb Ministre d’universitats (28-9-2021)

Avui, dimarts 28 de setembre, el Ministeri d'Universitats ha convocat tots els agents relacionats amb el Sistema Universitari espanyol, incloent-hi els sindicats més representatius (CCOO, UGT, CSIF i CIG) a una reunió, primera monogràfica d'una sèrie, centrada en el debat al voltant del model de govern en la Universitat que prescriu l'esborrany de l'avantprojecte de la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU).

CCOO va manifestar el seu rebuig a l'avantprojecte amb l'actual redacció en la reunió realitzada el passat dia 21, d'acord amb el que havíem comunicat anteriorment i expressat clarament en la concentració celebrada a l'inici oficial del curs acadèmic universitari realitzat a Còrdova el dia 20 de setembre. El ministre d'Universitats va assenyalar que estem davant d'un primer avantprojecte que podrà ser objecte de modificacions i es va comprometre a convocar reunions en un futur pròxim, per tractar de manera específica els diferents títols que contempla la Llei. A més, va reconèixer alguns errors en el text, en particular en les disposicions transitòries. D'altra banda, el ministre es va comprometre a negociar l'Estatut del PDI abans de l'eventual aprovació de la LOSU.

CCOO va exposar al Ministeri el seu desacord amb:

1. La pèrdua de referència al seu caràcter de servei públic al servei de la societat.

2. L'absència d'una memòria econòmica detallada per revertir les retallades i implementar els canvis que propugna el projecte i la falta d'un pla de finançament realista, suficient i harmònic per a totes les universitats públiques.

3. El model d'universitat que estableix, amb tot el poder concentrat al Rector o la Rectora i al Consell Social.

4. La insuficiència de les mesures proposades per acabar amb la precarietat i la permanència de la taxa de reposició en l'articulat de la llei.

5. L'absència d'establiment d'una carrera professional tant per al PDI com per al PAS predictible, tenint en compte la situació actual de les plantilles universitàries.

6. La manca de mesures que millorin la situació retributiva i laboral amb el personal.

7. La deficiència de les propostes per contribuir a la cohesió social i la pèrdua de la seva funció d'ascensor social.

CCOO comparteix l'anàlisi del preàmbul de l'avantprojecte de llei. Desafortunadament, el desenvolupament de l'articulat d'aquest no respon adequadament als problemes detectats i, en alguns casos, suposa una clara regressió pel que fa a la LOU.

CCOO aposta per una universitat pública de qualitat, que respongui a les necessitats que la societat reclama de l'educació superior, amb una governança que aprofundeixi en la participació democràtica de tots els seus membres. A més, CCOO creu imprescindible que la universitat desenvolupi de manera significativa les seves polítiques d'igualtat.

L'actual redacció d'aquest avantprojecte necessita nombrosos canvis i, des del primer moment, CCOO ha exigit al Ministeri que aposti pel diàleg social i la negociació col·lectiva. CCOO demana un increment significatiu de la inversió per universalitzar l'accés a l'educació superior, augmentar els recursos materials i millorar les dotacions de personal a les universitats públiques. Portem un any esperant una interlocució real que mai acaba d'arribar, CCOO sempre estarà a disposició de Govern per contribuir a la millora del Sistema Universitari d'Educació Superior, però necessitem un major acostament que es materialitzi en negociació real i no només monòleg institucional.

Item Reviewed: Reunió amb Ministre d’universitats (28-9-2021) Rating: 5 Reviewed By: Unknown