divendres, 23 de desembre del 2022

Balanç 2022 i bons desitjos per l'any 2023

Companya, company,

A l’any 2022 s’ha començat a tornar progressivament a una certa normalitat, desprès dels períodes més durs de la pandèmia del Covid-19. Un any que, com és habitual, ha estat ple de treball sindical, amb negociacions, mobilitzacions, judicialitzacions,... fets dels que des de la Secció Sindical de CCOO-UB hem anat informant i que, més avall, pots veure relacionat en les entrades al nostre Web.

A banda del treball constant de delegats i delegades en els diferents òrgans de representació, de la majoria de novetats CCOO-UB us hem anat informat puntualment. Entre d’altres en destaquem:

En l’àmbit normatiu, les novetats més rellevants han estat:

-        Aplicació de la llei 20/2021 contra la temporalitat. A la UB afecta a un nombre important de places, les qual han estat convocades aquest mes de desembre, amb l’aplicació de l’acord d’estabilització del PAS assolit a la Mesa d’Universitats.

Aquest procés ha representat molt esforços per aconseguir dades, i contrastar les de la UB, resoldre dubtes, etc. així com la negociació d’un acord interuniversitari per aconseguir les millors condicions d’aplicació del previst a la llei.

-        Aplicació del Reial Decret Llei 32/2021 de la Reforma laboral, que afecta principalment al personal contractat a càrrec de recerca, i que ha estat negociat en l’àmbit interuniversitari de Catalunya.

-        Modificació de la llei de la Ciència.

-        Continua el debat, que no veritablement negociació, de la “Ley Orgánica del Sistema Universitario” (LOSU), i ara es troba en tràmit parlamentari, que pot afecta de manera important a la Comunitat universitària, però encara amb moltes incerteses.

En l’àmbit judicial, vam guanyar el judici contra la UB pel pagament dels triennis al personal investigador predoctorals en formació. D’altra banda des de CCOO Universitats s’han presentat també demandes pels triennis i quota patronal de contractes postdoctorals Maria Zambrano i Margarita Salas. Última hora: guanyat el judici pels triennis dels contractes postdoctorals.

També hem participat activament en diferents mobilitzacions a Catalunya i a Madrid per exigir negociacions, i amb un acord assolit per aconseguir modificar el Pressupost d’aquest mateix any i incorporar, amb efectes retroactius, un increment de l’1,’5% addicional al 2% previst i un compromís pels dos propers anys. Així mateix s’ha acordar deixar sense efecte diferents retallades de caire estatal.

Com a resum, trobareu més avall els enllaços de les 40 notícies que hem publicat en el nostre Web de CCOO-UB que resumeixen una petita part del treball fet al llarg de l’any.

Us desitgem molt bones festes i un molt bon Any 2023!... i molta salut!!

-         Llums i ombres a la nova convocatòria de sexennis

-         CCOO reclamem l'estabilitat i la dignificació de les condicions de treball del personal investigador a les universitats

-         Proposta de CCOO al nou Ministre d'Universitats

-         Modificació de la Llei de la Ciència

-         Comunicat conjunt sobre desenvolupament dels processos selectius per reduir la temporalitat

-         Valoració de CCOO sobre l'avantprojecte de la llei de la Ciència

-         Full monogràfic sobre la llei 20/2021 contra la temporalitat

-         2M: Manifestació unitària contra la Guerra i declaració de docents de tot el mon

-         8 de Març del 2022, Dia Internacional de la Dona Treballadora

-         Concentració dia 9, de 12.00 a 12.05h

-         Reforma laboral, contractes de recerca i universitats: Novetats importants

-         Negociació del PDA i drets laborals

-         Sentència del TSJC sobre pagament de triennis a contractes predoctorals UB. Retribucions "Margarita Salas" i "Maria Zambrano"

-         Triennis del nou personal

-         CCOO reclama el reconeixement dels anys treballats amb les antigues beques

-         26 abril visibilitat lèsbica

-         Taula de dies addicionals del PAS per antiguitat

-         Primer de Maig de 2022: “La solució: contenir preus, apujar salaris, posar fi a les desigualtats”

-         Preguntes i respostes (FAQS) sobre els processos selectius del PAS funcionari de la UB

-         Balanç intervencions dels PAS els 4 anys al Claustre UB

-         11 maig eleccions del PAS al Claustre

-         Comunicat de la candidatura claustral AMB EL PAS, ENDAVANT!

-         1 de juny: avui comença l'Horari d'Estiu del PAS de la UB

-         Pagament dels triennis a predoctorals a la Nòmina de juny

-         Informe sobre el projecte de la LOSU

-         Els comptes clars! (despeses sindicals a la UB)